Let me sign

Jag gillar onsdagar. Men mest med tanke på att det är min lediga dag :)
Vaknade runt halv elva. Sen har jag tagit det lugnt sen dess. Kollat på tv, såg Nanny McPhee och sen beetleguise ^^
Fan vad jag har blivit känslosam med filmer. Jag har alltid bölat till sorgliga filmer, men idag bölade jag fan för att det var så lycklig. Jag blev så glad att jag grät :D :$

Min lillasyster spelar valthorn, och idag hade de en öppen repetition. Så vi åkte dit och kollade, de är jätteduktiga. TNNGBB tror jag bandet heter. The New Next Generation Big Band eller något sånt hette det, blev inte klok på det xP
Hon var rätt så besviken över att hon inte hörs, hon ligger mest i bakgrunden, men jag övertalade henne att det är ljudet från hennes valthorn som lyfter upp alla andra. Utan henne hade det låtit mjäkigt. Hon är grädden i en gräddsås ;) utan henne är det bara en sås helt enkelt. Jag är iaf så stolt som man kan vara. Hon var så mycket mognare än de flesta andra i gruppen som var så skräninga och väldigt tillgjorda av någon anledning. Min vackra lillasyster <3

Jag ska sova ensam inatt igen.. Hatar fan det. Det är kallt.. och som jag sa till Robert, "Jag har alldeles för mkt benutrymme och för mkt täcke för mig själv.."
Han somnar nästintill alltid före mig. Och hans andetag har blivit som en godnattvisa för mig. De är så lugna, tryggingivande och mysiga att lyssna på. Och jag saknar att inte kunna bara vända mig mot honom och kunna lukta på honom, eller ge honom en puss mellan skulderbladen (Han sover oftast med ryggen mot mig)
Jag saknar att inte kunna trycka upp mig mot hans varma rygg och känner hur han letar efter min hand som han lägger runt sig själv. gah.. Jag får stå ut helt enkelt. Lovade mamma att jag skulle vara här i en vecka :) Så det ska jag.

Det är faktiskt ganska mysigt att vara hemma. Saknar allt det socialla av någon anledning. Jag och Robert är faktiskt relativt osociala med varandra :P Men jag är väl nöjd fram tills jag får skit för någon småsak som vanligt.
Jag har börjat baka idag. Eftersom jag har blivit så duktig på att baka, har mamma överlåtit det mesta av julbaket till mig. Idag gjorde jag något, vet inte riktigt vad det är. Molasses Crackels elle rnågot sånt hette det. det smakade som en blandning mellan kola-kakor och pepparkakor ^^ SKITGODA!!!
Imorgon ska jag antigen göra tryffel, hallonkola eller rockyroad fudge :)

Men nu ska jag nog försöka varva ner och somna relativt tidigt.. fast jag är ensam i min jävligt kalla säng. Såg nu att fönstret är öppet. Så jag ska avsluta det här inlägget, gå och stänga fönstret och sen ska jag krypa ner och försöka att värma denna sängen så gott som det går.

Vi hörs/ses
// Jonna. J

Kommentarer
Postat av: Stephie

<3

2008-12-12 @ 10:14:12
URL: http://thismess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback