PALLA

Det är så mkt jag inte pallar just nu.
Jag pallar inte gråta mig till sömns hela tiden
Jag pallar inte se mig själv i spegeln längre
Jag pallar inte att Maxi sticker varje rörlig bild lektion
Jag pallar inte att jag är ensam just nu och ingen annan i min grupp är med
Jag pallar inte att jag har ont i ryggen
Jag pallar inte att jag är hungrig
Jag pallar inte att jag inte har några rena strumpor
Jag pallar inte att jag grälar med mina föräldrar
Jag pallar inte att min lillasyster försöker bestämma över mig.
Jag pallar inte att mitt nagellack har börjat flagna
Jag pallar inte att jag är skitvarm, men vill inte ta av mig min tröja för jag inte vill visa mina äckliga fläskiga armar och min mage.
Jag pallar inte att jag har gått upp 2 kg sen jag börjat träna.
Jag pallar inte leva mitt liv just nu. Vill gömma mig, vill hitta min egna hemliga garderob och resa till en annan värld där folk kanske uppskattar mig mer, där jag kanske uppskattar mig mer.
Jag vill hitta en värld där det jämnt är vår och sommar, där blommorna knoppar varje dag, när man vaknar av fåglarnas fina sång. Där man inte kan eller får ljuga, men det ska inte heller finnas nått att ljuga för. Nått ställe där det inte finns avundsjuka eller ideal. Där alla är olika, och ingen dömmer en. En värld där det inte finns dåligt självförtroende.
En värld där allt regn är varmt sommar regn.
En värld där man varken fryser eller svettas, där man inte kan få ont eller när man inte kan gråta, för man behöver aldrig gråta.
Där vill jag bo.

Kommentarer
Postat av: Princess

Får jag följa med?

2008-05-08 @ 21:11:35
Postat av: Stephie

Ska vi leta upp det?

2008-05-09 @ 10:03:26
URL: http://thismess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback