Idolize

Hej mina få, men väldigt kära läsare. Funderade lite idag. Angående idoler och förebilder. Vad är det för skillnad på en idol och en förebild? Jag har inte riktigt kommit på någon bra skillnad direkt. Men kanske.
En förebild är någon man ser upp till, någon man vill vara som, någon vars livsmotto man själv vill leva efter. Behöver inte nödvändigtsvis vara en kändis. Kan vara en mamma eller en mormor, en vän, en släktning.
Medan en idol är någon kändis, en sångare, en skådespelar, en politiker. Fast det stämmer inte heller egentligen. För jag ser upp till en känd. En som jag ser upp till, som jag ser som förebild, som man vill bli som.
Det kanske inte är någon skillnad. Vad har ni för åsikter? :D

Min förebild, idol och småkärlek (Fast jag är mer känd i hans genialitet, hans underbara tänkesätt och estetiska sinne)


Guy Ritchie! En Regissör och manusskrivare. Alla filmer jag har sett som han skrivit och gjort har jag blivit kär i. Allting i dom.
Handlingen = <3
Skådespelarna = <3<3
Färgerna = <3
Klippningen = <3
Allt. Allt. Allt. Allt.
Och de är inte amerikanska heller, utan Brittiska ^^ Och det gör det hela mycket mycket bättre.
Om inte Madonna redan hade shaggat honom så hade jag tatt honom med en gång :D

Några av filmerna han har gort. Och som jag älskar!!
Revolver, Väldigt psykologisk. en WTF film ^^ Om ni ser den så förstår nu xP
Snatch. Just gotta see it.

Lock, Stock & Two Smoking Barrels. Om ni inte sett den, så skäms! Bland de första han gjorde. Just wonderful :)

Sen har vi hans senaste RocknRolla. wah. He did it again. Och Gerard Butler är med!!!! My precious ^___^ Denna ligger nog bland de bästa. Men jag vet inte. Det är svårt att ranka filmerna. Haha.

Jaja, nu har jag tjötat färdigt. Ska låta er fortsätta med era liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback