Twilight

Tänkte att det skulle vara dags att skriva om det jag spenderat senaste månaden med. Både nattetid, och dagtid.
Jag är helt frälst och devoted. Jag tänker, andas, äter, lever och drömmer Twilight ^^
Överdrivet? Javisst. Självklart. Men låt mig få vara nördig och kär om jag vill :D



Jag kanske borde berätta vad den handlar om?
Jo, Det handlar om den 17åriga Isabella Swan, Bella. Hon flyttar till sin pappa som bor i Forks. USA gråaste, och regnigaste stad. Hon börjar i skolan, och hon upptäcker en annorlunda familj, The Cullen Family. Det visar sig att alla är adoptivbarn, till Doktor Carlisle och hans fru. Alla är bleka.. Och framförallt. Alla är otroligt vackra. Men de är utanför, sitter för sig själv, pratar inte med någon. Och de är tillsammans -tillsammans- Emmett och Rosalie är ett par, Jasper och Alice är ett par.. Sen har vi Edward. Killen med det brons-färgade håret.

Haha, jag hade kunnat skriva hela handlingen från första boken, till skissen på femte, men det är inte min uppgift att avslöja.

Summan av kardemumman, Bella får reda på att Edward är en vampyr, han är kär i henne, hon är kär i honom. Men hur starkt kan han kontrollera den stora delen av sig själv som vill dricka hennes blod?

Unbelievable bra serie. Twilight, New Moon, Eclipse, och Breaking Dawn. Eller på svenska (urk) Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta, och sista som inte kommit ut än tror jag ska heta något i stil med, Så länge vi båda andas.
Men jag rekomenderar de på engelska, hennes språk flyter på så fint, nästan dansar fram på pappret.



Sen har vi filmen som kom ut nu i November. Var tveksam från början, men blev kär redan efter 3 min in i filmen.
Fast jag ska/måste ge den lite kritik, jag är inte helt förblindad än :P
Första halvan av filmen, det går för snabbt fram, om man inte har läst boken så kan det bli väldigt otydligt vad som händer mellan huvudkaraktärerna. Deras känslor. Hur det går fram och tillbaka. Det är iofs ganska svårt att följa varje sida i boken till punkt och pricka. Och jag kan tänka mig att de har själv blivit lite blinda, regissören då, Att för dom är det självklart vad som händer ^^ Men det är inte alltid alla som läser boken först. Tyvärr.

Men jag kan visa lite av skådespelarna som är med i filmen.

Kristen Stewart - Bella Swan



Robert Pattinson - Edward Cullen


Peter Facinelli - Carlisle Cullen


Elizabeth Reaser - Esme Cullen


Ashley Greene - Alice Cullen


Jackson Rathbone - Jasper Cullen Hale


Nikki Reed - Rosalie Cullen Hale


Kellan Lutz - Emmett Cullen


Taylor Lautner - Jacob Black


Cam Gigandet - The Nomad James (Hitta ingen före efter bild på denna :( )

Kommentarer
Postat av: Stella

haha, jag antar att han bara inte är min typ. Jag kanske ändrar uppfattning efter filmen idag, jag har ju trots allt bara sett bilder. ^^

2009-01-06 @ 18:00:38
URL: http://fastfrusen.blogg.se/
Postat av: Stella

Nu har jag sett den!

Han såg bättre ut i filmen än på bild, men inte sååå bra ändå! ;P

Filmen var bra! :)

2009-01-07 @ 00:29:38
URL: http://fastfrusen.blogg.se/
Postat av: Moa

Så sjukt bra film! Han är så underbart snygg med:P

2009-01-10 @ 16:53:02
URL: http://moakullen.devote.se/
Postat av: Sara

jag älskar den filmen! :)

den är riktigt bra! :D

2009-01-26 @ 19:03:35
URL: http://saraellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback